Zespół Mocy
Kay Czepli-George
Założycielka i Prezes Fundacji
Bardzo się cieszę, że razem z zespołem tworzymy wspólnie przestrzeń wsparcia dla nauczycieli – w Polsce i nie tylko. Od ponad 15 lat pracuję jako edukatorka, mentorka, liderka, psycholożka i terapeutka – m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Katarze i Wietnamie. Znam rytm szkoły, jej wyzwania i piękno, a także codzienność tych, którzy uczą – i wiem, jak wiele wewnętrznych zasobów to wymaga.
Pokaż więcej / mniej
Współpraca, empatia i nastawienie na rozwój to wartości, które prowadzą mnie we wszystkim, co robię a praca z naszym fundacyjnym zespołem – pełnym odwagi, serca i mądrości – jest dla mnie źródłem codziennej inspiracji.
Ukończyłam MSc Psychology na University of Glasgow, certyfikowany kurs terapeutyczny w Institute of Counselling oraz studia BA History of Art i MA Teaching English and Applied Linguistics na University of London. Interdyscyplinarne wykształcenie i wieloletnia praktyka pozwalają mi łączyć perspektywę psychologiczną, edukacyjną i kulturową.Jako osoba neuroatypowa, żyjąca z ADHD, doskonale rozumiem przeciążenie i wypalenie – i wiem, jak ogromną wartość osoby neuroróżnorodne wnoszą do szkoły. Dlatego cieszę się bardzo, że nasza Fundacja wspiera również nauczycieli neuroatypowych, bo to właśnie oni, ze swoją wrażliwością i unikalną perspektywą, są ogromnym zasobem dla współczesnej edukacji.
Prowadzę grupy wsparcia i terapię w nurcie humanistycznym, opartym na empatii, autentyczności i akceptacji (person-centred approach wg Carla Rogersa), a także wspieram nauczycieli poprzez psychoedukację, mentoring oraz zachęcam do praktykowania uważności (mindfulness). Równocześnie koordynuję i rozwijam interdyscyplinarne, międzynarodowe projekty edukacyjne w całej Europie. Wierzę, że szkoła, w której nauczyciel może oddychać, to szkoła, w której uczniowie mogą wzrastać.


Agata Kwiatkowska
Kierownik Programowy i Innowacji Pedagogicznych, ekspert ds. neuroróżnorodności, członek Zarządu Fundacji
Pedagog specjalny, nauczycielka z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. Pasjonatka innowacji w edukacji, propagatorka nauczania projektowego, mindfulness oraz idei edukacji włączającej.
Pokaż więcej / mniej
W Fundacji odpowiadam za obszar programowy i innowacje pedagogiczne. Łączę je z perspektywą neuroróżnorodności, pokazując, że prawdziwa innowacja zaczyna się wtedy, gdy szkoła staje się miejscem otwartym także dla nauczycieli i uczniów neuroatypowych. Prowadzę szkolenia i warsztaty z zakresu edukacji włączającej i specjalnej, koncentrując się na takich tematach jak ADHD, dysleksja, spektrum autyzmu oraz skuteczne strategie wspierania uczniów i nauczycieli, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami systemu edukacji. Ponadto oferuję kompleksowe wsparcie z zakresu wdrażania rekomendacji z orzeczenia dla szkół oraz rodziców.
Szczególną uwagę poświęcam obecnie tworzeniu bezpiecznej przestrzeni dla nauczycieli w spektrum i z ADHD – miejsca, w którym mogą otrzymać wsparcie, lepiej zrozumieć siebie, lub po prostu porozmawiać z kimś, kto „nadaje na tych samych falach”. Sama jestem osobą z ADHD i prywatnie mamą chłopca z ADHD i w spektrum autyzmu – dlatego wiem, jak wygląda codzienność osób neuroróżnorodnych: w klasie, w domu i w relacjach. Dzielę się swoim doświadczeniem również po to, by wspierać nauczycieli, którzy są jednocześnie rodzicami dzieci z ADHD i szukają sposobów na odnalezienie się w tej podwójnej roli.
Moją misją jest towarzyszenie nauczycielom w ich codziennej pracy – z zaangażowaniem, zrozumieniem i wiarą w moc relacji. Wierzę, że zmiana w edukacji zaczyna się od nauczyciela.
Violetta Kalka
Kierownik ds. Komunikacji Strategicznej i Rozwoju Zawodowego, ekspert ds. przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji, członek Zarządu Fundacji
Jestem nauczycielką z pasji, od 28 lat walczę o lepszą szkołę i dobrostan nauczycieli, który wpływa na jakość edukacji i relacje z uczniami. Od 2018 roku wspieram nauczycieli w walce o ich prawa, prowadząc duże grupy wsparcia: „Nauczyciel zmienia zawód” oraz „Uwaga mobber w szkole”. Jestem coachem i szkolnym mediatorem, pomagającym pokonywać trudności i walczyć z nieprawidłowościami.
Zobacz więcej / mniej
Na co dzień uczę języka polskiego i filozofii, publikuję materiały edukacyjne i stale się rozwijam – ukończyłam osiem kierunków studiów podyplomowych. Wierzę, że nauczyciel to człowiek w nieustannym rozwoju i staram się tę ciekawość zarażać uczniów oraz wspierać nauczycieli w ich drodze zawodowej.
Powstanie Fundacji „Kiedy Cichnie Dzwonek” to dla mnie ważny krok w walce z mobbingiem w szkołach. Chcę nie tylko nagłaśniać ten problem, ale także oferować realne wsparcie – szkolenia, coaching i pomoc prawną. To niezwykle ważne w tym trudnym i wymagającym ogromnej odporności psychicznej zawodzie.
W Fundacji pełnię rolę członkini Zarządu, odpowiadając za komunikację strategiczną i rozwój zawodowy nauczycieli, którzy się do nas zgłaszają. Współprojektuję kampanie społeczne i edukacyjne dotyczące przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji, współorganizuję szkolenia z zakresu komunikacji empatycznej, równości i inkluzji, a także rozwijam przestrzenie wsparcia – od grup mentoringowych po fora i czaty, które pomagają nauczycielom odzyskać siłę, sprawczość i wiarę w siebie.


Gaja Niemkiewicz
Kierownik ds. Dobrostanu i Zdrowia Psychicznego, ekspert ds. wsparcia psychologicznego i prewencji wypalenia zawodowego, członek Zarządu Fundacji
Jestem edukatorką z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych placówkach i w różnorodnych systemach edukacyjnych – francuskim, brytyjskim, amerykańskim, projektowym i leśnym. Arteterapia, trening pływania i praca z językiem to obszary, które pozwalają mi łączyć pasję z praktyką – wspierać rozwój, zdrowie i kreatywność.
Pokaż więcej / mniej
W pracy koncentruję się na rozwijaniu samodzielności, kontakcie z emocjami oraz pozytywnym usprawnianiu komunikacji. W arteterapii wykorzystuję muzykę i język – w tym poezję i literaturę. Jako trenerka pływania buduję lepszy kontakt z ciałem poprzez ruch, kontrolowany oddech i doskonalenie techniki.
W Fundacji reprezentuję obszar dobrostanu emocjonalnego i psychicznego nauczycieli, współprowadzę grupy wsparcia, szkolenia oraz webinary z zakresu empatycznej komunikacji jak i kreatywnych działań w walce z wypaleniem zawodowym.
Mój wolny czas od lat wypełniają zwierzęta – konie oraz towarzyszka wszystkich przygód, trzynastoletnia psia przyjaciółka Recce.
Najlepszy prezent dla mnie? Owoce 🙂
Ekipa od Zadań Specjalnych
Alicja Sablik
Wolontariusz/ Fundacyjne Skrzydła
Od 16 lat jestem nauczycielem, trenerem umiejętności miękkich i koordynatorem ds. uczniów z potrzebami edukacyjnymi. Od początku swojej drogi zawodowej działam w obszarze edukacji – nie tylko w Polsce, ale także w Azji Środkowej, Ameryce Południowej i ostatnio w Afryce Północnej. Dzięki temu znam szeroki kontekst edukacyjny i doświadczenia płynące ze współpracy z nauczycielami z różnych kręgów kulturowych, co uwrażliwia mnie na ich potrzeby i wyzwania.
Czytaj więcej / mniej
Specjalizuję się w podejściu inkluzywnym – rozumianym zarówno jako wspieranie uczniów, jak i towarzyszenie nauczycielom w lepszym rozumieniu siebie jako edukatorów, i odkrywaniu swoich zasobów.
W Fundacji proponuję wsparcie w postaci warsztatów umiejętności interpersonalnych i doradztwo metodyczne dla początkujących edukatorów. Po pracy czytam o architekturze i designie, eksperymentuję z bezglutenowymi wypiekami i głaszczę kota.


Aleksander Habrzyk
Wolontariusz/ Fundacyjne Skrzydła
Psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą i rodzinami, zdobytym jako szkolny psycholog, nauczyciel psychologii IB oraz nauczyciel wspierający uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SEN). Pracowałem w międzynarodowych szkołach i środowiskach edukacyjnych, prowadząc zarówno indywidualne konsultacje psychologiczne, jak i zajęcia grupowe z zakresu dobrostanu psychicznego, przeciwdziałania przemocy oraz rozwoju talentów i kariery. Cenię sobie empatyczne podejście, zaufanie w relacji z uczniami i rodzinami oraz umiejętność łączenia wiedzy psychologicznej z praktycznym wsparciem.
Czytaj dalej / mniej
W Fundacji zajmuję się wsparciem nauczycieli na czacie, konsultacjami indywidualnymi oraz współprowadzeniem grup wsparcia dla nauczycieli.
Staram się, aby moja wiedza i doświadczenie były pomocne we wzmacnianiu nauczycieli, budowaniu ich dobrostanu i rozwoju osobistego.
Dagmara Chmielarz
Wolontariusz/ Fundacyjne Skrzydła
Trenerka i mentorka nauczycieli. Wspieram osoby pracujące w edukacji w budowaniu satysfakcjonującej i zrównoważonej ścieżki zawodowej. W swojej pracy stawiam na szukanie praktycznych rozwiązań, czerpanie z doświadczeń i mądrości grupy oraz wzmacnianie poczucia wspólnoty.
Prowadzone przeze mnie warsztaty to przestrzeń, w której nauczyciele uczą się od siebie nawzajem, odkrywają i rozwijają własne zasoby oraz wspólnie wypracowują strategie chroniące przed wypaleniem zawodowym.
W Fundacji Gdy Cichnie Dzwonek, wspieram nauczycieli w odzyskiwaniu energii, sensu i radości z pracy, pokazując, że siła tkwi w wymianie doświadczeń i we wspólnym działaniu.
